X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All

Asia cup schedule and ...

مرحله گروهی:
    جمعه - 17/10/89
    * قطر - ازبکستان، ساعت 19:45، ورزشگاه خلیفه (گروه A)

شنبه - 18/10/89
    * کویت - چین، ساعت 16:45، ورزشگاه الغرافه (گروه A)

یکشنبه - 19/10/89
    * ژاپن - اردن، ساعت 16:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه B)
    عربستان - سوریه، ساعت 19:45، ورزشگاه الریان (گروه B)

دوشنبه - 20/10/89
    * هند - استرالیا، ساعت 16:45، ورزشگاه السد (گروه C)
    * کره جنوبی - بحرین، ساعت 19:45، ورزشگاه الغرافه (گروه C)

سه شنبه - 21/10/89
    * کره شمالی - امارات، ساعت 16:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه D)
    عراق - ایران، ساعت 19:45، ورزشگاه الریان (گروه D)

چهارشنبه - 22/10/89
    * ازبکستان - کویت، ساعت 16:45، ورزشگاه الغرافه (گروه A)
    * چین - قطر، ساعت 19:45، ورزشگاه خلیفه (گروه A)

پنجشنبه - 23/10/89
    * اردن - عربستان، 16:45، ورزشگاه الریان (گروه B)
    * سوریه - ژاپن، 19:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه B)

جمعه - 24/10/89
    * استرالیا - کره جنوبی، ساعت 16:45، ورزشگاه الغرافه (گروه C)
    * بحرین - هند، ساعت 19:45، ورزشگاه السد (گروه C)

شنبه - 25/10/89
    * ایران - کره شمالی، ساعت 16:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه D)
    * امارات - عراق، ساعت 19:45، ورزشگاه الریان (گروه D)

یکشنبه - 26/10/89
    * قطر - کویت، ساعت 19:45، ورزشگاه خلیفه (گروه A)
    * چین - ازبکستان، ساعت 19:45، ورزشگاه الغرافه (گروه A)

دوشنبه - 27/10/89
    * عربستان - ژاپن، ساعت 16:45، ورزشگاه الریان (گروه B)
    * اردن - سوریه، ساعت 16:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه B)

سه شنبه - 28/10/89
    * کره جنوبی - هند، ساعت 16:45، ورزشگاه السد (گروه C)
    * استرالیا - بحرین، ساعت 16:45، ورزشگاه الغرافه (گروه C)

چهارشنبه - 29/10/89
    * عراق - کره شمالی، ساعت 16:45، ورزشگاه الریان (گروه D)
    * امارات - ایران، ساعت 16:45، ورزشگاه قطراسپورت (گروه D)

مرحله یک چهارم نهایی:
    جمعه - 1/11/89
    بازی شماره 1: تیم اول گروه A - تیم دوم گروه B، ساعت 20:05، ورزشگاه خلیفه
    بازی شماره 2: تیم اول گروه B - تیم دوم گروه A، ساعت 17:05، ورزشگاه الغرافه

شنبه - 2/11/89
    بازی شماره 3: تیم اول گروه C - تیم دوم گروه D، ساعت 17:05، ورزشگاه السد
    بازی شماره 4: تیم اول گروه D - تیم دوم گروه C، ساعت 20:05، ورزشگاه الریان

مرحله نیمه نهایی:
    سه شنبه - 5/11/89
    * برنده بازی شماره یک - برنده بازی شماره 3، ساعت 20:05، ورزشگاه خلیفه
    * برنده بازی شماره 2 - برنده بازی شماره 4، ساعت 17:05، ورزشگاه الغرافه

دیدار رده بندی:
    جمعه - 8/11/89
    * ساعت 18:30، ورزشگاه السد

دیدار فینال:
    شنبه - 9/11/89
    * ساعت 18:30، ورزشگاه خلیفه

given the extremely tight schedule of our group and quarterfinal games, it takes a lot of strategising and planning to keep the team fit and ready for an eventual quarters against either skorea or aussies.

plz note how the hosts arranged the schedule to fit them well (their group gets 5 days of rest, while our group gets only 2 !!!).... that is aside from their shinanigans of picking (read cheating) the most favorable second team for their group (uzbekistan ... among iran, ksa and aussies). we remember how that arab kid drew the uzbeks

my question is why couldnt they conduct group A and B last games on one day (sunday 26th jan) and the C and D games on the next day (Monday, 27th jan ). so there would be a couple of more rest days for all teams. (again we're getting the shaft from AFC with regards to scheduling!!! )
    are we to understand qatar is not able to conduct 4 games at the same time?
    really? and they are allowed to have a world cup???
    ridiculous

- it's just a different and ironic matter to see the very same teams qatar would have been praying to get in their group, kuwait and china and uzbeks, are now on a high and playing well and have become greater obstacles for qatar.
    so much that now, qatar may not even advance!

our schedule is quite tough as we face the two toughest opponents in our first 2 games, and then meet uae, arguably the weakest of the group, on the last game-day. so to have a comparatively less stressful last game, we must get the required points from the first 2 tougher games to be able to rest a few key players for the biggest game of our tourney in quarters.

but shd we overcome the near improbable of beating both iraq and nkorea, then we could really enjoy the last game day and rest most of the team to keep them ready.

becoz not only the group C opponent will have had an extra day of rest, but if it is skorea, then you'd know they'd have had a very easy last game vs. india, which means even more rest for their key players!

aussies have bahrain as their last game day.

would 5 points ( 1 win and 2 draws ) be enough? maybe, maybe not. depending on the scorelines and goal difference

I think we can get the better of north korea and the 3 points from this match-up.... unless something goes horribly wrong.
    yes, I think beating north korea would be less difficult than beating uae, despite uae being the weakest team in the group.

so what is important is goal difference and number of goals scored. we better get our offense sorted out ASAP , to avoid regretting this later on. that's why I say playing a defensive game in such tournaments does not help.

but given the teams in other groups and potential opponents, I really dont care if we advance as the first team or even the second team from our group.
    either way we're going to meet very tough teams (SKorea or aussies)
    and even after that, we'd still meet the likes of japan or saudis in the semis.

so TODAY, on paper, 1st or 2nd doesnt matter.

however, what we SEE on the game day could be different.
    for example, on paper losing to mexico 3-1 in 06 would have been fine and expected.
    but when we see the way mexico played and what we could have done and what mistakes we could have avoided, then one can regret losing by that margin that could have been different , if .... !

Originally posted by Doctor DOOM View Post
    my question is why couldnt they conduct group A and B last games on one day (sunday 26th jan) and the C and D games on the next day (Monday, 27th jan ). so there would be a couple of more rest days for all teams. (again we're getting the shaft from AFC with regards to scheduling!!! )
    are we to understand qatar is not able to conduct 4 games at the same time?
    really? and they are allowed to have a world cup???
    ridiculous
    even if they say they do this for the sake of sponsorship and tv telecast and whatever other shit, they could have 2 games at 16:45 and 2 games at 19:45, which means only 2 simultanuous games. and still have those 4 games completed in a day.
    definitely a country trying to host a world cup ought to be able to have 2 games at the same time. why doesnt afc think about the athletes and all they think about is money and revenues?

Comment

ايران ركورددار بهترين*هاي تاريخ جام ملت*ها

اگرچه عربستان با 3 عنوان قهرماني و 3 نايب قهرماني پرافتخارترين تيم آسيايي به حساب مي*آيد اما آماري که از تمامي ادوار جام ملت*ها بر جاي مانده از قدرت بي چون چراي فوتبال ايران در سال*هاي گذشته خبر مي*دهد

از روز جمعه پانزدهمين دوره رقابت*هاي جام ملتهاي آسيا آغاز مي*شود. مروري بر عملکرد تيم ملي ايران در دوره*هاي برگزار شده نشان مي*دهد که فوتبال ايران از سابقه بزرگي در فوتبال آسيا برخوردار بوده و به پشتوانه همين سابقه درخشان، در قطر هم تمامي 15 حريف ايران به ديده احترام به تیم ایران نگاه مي*کنند.

تيم ملي فوتبال ايران در رقابت*هايي که برگزار شده تا به حال موفق شده به سه عنوان قهرماني دست يابد که از اين حيث ايران در کنار تيم*هاي عربستان سعودي و ژاپن پرافتخارترين تيم*هاي آسيا هستند اما عربستان به خاطر سه عنوان نايب قهرماني در وضعيت بهتري در مقايسه با ايران و ژاپن قرار دارد.

با اين حال ديگر آمارها کاملا به سود فوتبال ايران است. علي دايي بهترين گلزن تاريخ فوتبال ملي جهان با 14 گلي که در رقابت*هاي جام ملتهاي آسيا به ثمر رسانده بهترين گلزن تمامي ادوار تاريخ اين رقابتهاست. پس از علي دايي لي دونگ کوک بازيکن تيم ملي کره جنوبي با 4 گل کمتر از کاپيتان سابق تيم ملي ايران در جايگاه دوم قرار دارد. ضمن اينکه او با به ثمر رساندن 4 گل در يک بازي در ديدار تاريخي ايران برابر کره جنوبي که با نتيجه 6 بر دو به سود مردان مايلي کهن به پايان رسيد، بهترين آمار را در بين تمامي گلزن*هاي تاريخ اين رقابت*ها در اختيار دارد.

يکي ديگر از نکات جالب در مورد دايي اين است که او با 8 گلي که در جام ملت*هاي 96 به ثمر رساند، بيشترين گل را در تاريخ اين رقابتها در يک دوره از مسابقات به ثمر رسانده است. در سال 2007 که آخرين دوره جام ملت*هاي آسيا هم به حساب مي*آيد سه بازيکن عراقي، ژاپني و عربستاني با 4 گل عنوان بهترين گلزن را کسب کردند و علي کريمي هم در سال 2004 در کنار اعلا هوبيل از بحرين با 5 گل در رده نخست بهترين گلزنان قرار گرفتند.

مهدي مهدوي کيا کاپيتان تيم ملي ايران در رقابت*هاي جام ملتهاي 2007 هم با 4 حضور در سالهاي 96، 2000، 2004 و 2007 بيشترين حضور را در اين رقابتها داشته است. لي نينگ از چين و عدنان التالياني از کويت هم وضعيتي مشابه با مهدي مهدوي کيا دارند.

نکته جالب توجه ديگر به تعداد بردهاي ايران باز مي*گردد. در شرايطي که عربستان به عنوان پرافتخارترين تيم اين رقابتها 18 برد در کارنامه خود دارد، تيم ملي ايران با 31 برد بهترين شرايط را در ميان تمامي تيم*هاي آسيايي در کل ادوار تاريخ جام ملتها ثبت کرده است.

اين در حالي است که تيم ملي ايران در تمامي دوران حضورش در اين رقابتها 106 گل به ثمر رسانده که از اين حيث هم فوتبال ايران با اختلافي فاحش نسبت به ساير تيمهاي آسيايي در رده نخست ايستاده است. پس از ايران، کره جنوبي با 27 گل زده کمتر در جايگاه دوم قرار دارد.

نکته جالب توجه ديگر اينکه هر سه عنوان قهرماني تيم ملي ايران در جام ملتهاي آسيا با مربيان ايراني کسب شده است. محمود بياتي، محمد رنجبر و سرانجام حشمت مهاجراني مربيان ايراني بودند که توانستند به همراه تيم ملي ايران در سالهاي 1968، 1972 و 1976 با تيم ملي ايران قهرمان آسيا شوند.

نکته جالب توجه ديگر آنکه پس از قهرماني عربستان در سال 1974 که با هدايت خليل الزياني به دست آمد هيچ مربي آسيايي ديگر نتوانسته تيمي را در قاره کهن به قهرماني برساند.

مربيان ايراني در رده ملي پرافتخارترين مربيان قاره آسيا در رقابتهاي جام ملتها هم به حساب مي*آيند و پس از ايران که با سه مربي بومي*اش به قهرماني در آسيا رسيده دو مربي کره*اي هم اين افتخار را داشتند که در دو دوره نخست تيم ملي کره جنوبي را قهرمان آسيا کنند.

بيشترين گل زده در يک بازي هم به بازي ايران برابر يمن شرقي باز مي*گردد که در سال 1976 تيم ملي ايران موفق شد با نتيجه 8 بر صفر اين تيم را از پيش رو بردارد.

همه اين آمارها از قدرت فراوان فوتبال ايران در سال*هاي گذشته خبر مي*دهد و حالا پانزدهمين دوره جام ملت*هاي آسيا پيش*روي تيم ملي است. اين بار قطبي است که مي*تواند پس از سال*ها سنت شکني کند و ضمن کسب عنوان قهرماني در آسيا نام خود را به عنوان اولين مربي بومي به ثبت برساند که توانسته پس از 27 سال يک تيم آسيايي را قهرمان آسيا کند.

Comment

WHAT THE HELL???????????

در شرایطی که فقط 2 روز تا دیدار تیم ملی ایران مقابل تیم ملی عراق در رقابتهای جام ملتهای آسیا باقی مانده است، شایعات نگران کننده*ای از اردوی ملی*پوشان در قطر به گوش می*رسد.

شنیده*های ما حاکی از آن است بازیکنان تیم ملی در اقدامی هماهنگ کادر فنی را تهدید کرده*اند که در صورت حضور مسعود شجاعی و جواد نکونام در ترکیب اصلی تیم ملی دست به اعتصاب زده و مقابل تیم ملی عراق بازی نخواهند کرد.

این در حالی است که مسئولان فدارسیون فوتبال در پی رد این شایعات هستند اما شاید جالب باشد که بدانید با وجود تکذیبهای مسئولان "جواد نکونام" هنوز خود را به اردوی تیم ملی در قطر نرسانده و قرار است امشب در جمع ملی*پوشان حضور یابد.

البته امیداوریم این شایعات به هیچ عنوان صحت نداشته باشد و تیم ملی با قدرت کامل در اولین بازی خود مقابل عراق حاضر شود.

first of all I hope this is nothing more than a sick rumor. but nekunam is still in Iran and hasnt joined the team yet.
        given iran's destructive relationship with controversy and hashiyeh, noone can rule such stupid things out yet.

ghotbi is hardly my ideal coach, but I really hope he doesnt give in to such pressures. players are there as underlings and they can not give themselves the right to issue such threats.

if it was only shojaei, I could have understood (but wont accept their threats, nonetheless) the reason behind the others' concerns about him starting in such a poor form. but nekunam isnt in such a poor form and is nowhere to be put along shojaei's.

tomorrow we shd know more about this
        but cant we start a tournament without hashiyeh?

Comment

Not to worry Doc, Ghotbi will fix everything. Should have done some match fixing in the IPL too just to look a bit more like the Italy 2006.
          sigpic

http://en.wikipedia.org/wiki/Footbal...he_Asian_Games

Comment

Originally posted by Doctor DOOM View Post
            WHAT THE HELL???????????

در شرایطی که فقط 2 روز تا دیدار تیم ملی ایران مقابل تیم ملی عراق در رقابتهای جام ملتهای آسیا باقی مانده است، شایعات نگران کننده*ای از اردوی ملی*پوشان در قطر به گوش می*رسد.
            شنیده*های ما حاکی از آن است بازیکنان تیم ملی در اقدامی هماهنگ کادر فنی را تهدید کرده*اند که در صورت حضور مسعود شجاعی و جواد نکونام در ترکیب اصلی تیم ملی دست به اعتصاب زده و مقابل تیم ملی عراق بازی نخواهند کرد.
            این در حالی است که مسئولان فدارسیون فوتبال در پی رد این شایعات هستند اما شاید جالب باشد که بدانید با وجود تکذیبهای مسئولان "جواد نکونام" هنوز خود را به اردوی تیم ملی در قطر نرسانده و قرار است امشب در جمع ملی*پوشان حضور یابد.
            البته امیداوریم این شایعات به هیچ عنوان صحت نداشته باشد و تیم ملی با قدرت کامل در اولین بازی خود مقابل عراق حاضر شود.

first of all I hope this is nothing more than a sick rumor. but nekunam is still in Iran and hasnt joined the team yet.
            given iran's destructive relationship with controversy and hashiyeh, noone can rule such stupid things out yet.
            ghotbi is hardly my ideal coach, but I really hope he doesnt give in to such pressures. players are there as underlings and they can not give themselves the right to issue such threats.
            if it was only shojaei, I could have understood (but wont accept their threats, nonetheless) the reason behind the others' concerns about him starting in such a poor form. but nekunam isnt in such a poor form and is nowhere to be put along shojaei's.
            tomorrow we shd know more about this
            but cant we start a tournament without hashiyeh?
            Its bullshit. The entire team is in Doha, and training:

تمرين شاداب تيم ملي فوتبال در دوحه
            سرويس: ورزشي - فوتبال
            1389/10/18
            01-08-2011
            18:57:02
            8910-11952: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
            سرويس: ورزشي - فوتبال

تيم ملي فوتبال ايران که خود را براي حضور در رقابت*هاي جام ملت*هاي آسيا آماده مي کند، شنبه تمرين شادابي را زمين تمرين شماره يک ورزشگاه الغرافه دوحه برگزار کرد.

به گزارش ايسنا، در اين تمرين که با حضور کفاشيان و نبي رييس و دبيرکل فدراسيون فوتبال و کليه 23 بازيکن حاضر در اردو انجام شد، بازيکنان با روحيه اي خوب و شاداب و با وجود گرماي هوا، دستورات مربيان را اجرا کرده و برنامه هاي موردنظر افشين قطبي و کادر فني در تمرين امروز را با دقت انجام دادند.

علي کفاشيان رييس فدراسيون فوتبال نيز که امروز با لباس ورزشي سر تمرين تيم حاضر شده بود، دقايقي را به صورت انفرادي به دويدن و نرمش پرداخت که اين موضوع باعث ايجاد انگيزه بيشتر بازيکنان شد. وي همچنين دقايقي را با اصغر حاجيلو سرپرست و افشين قطبي سرمربي تيم ملي به گفت وگو پرداخت.

کفاشيان و نبي (سرپرست کاروان ايران در جام ملتهاي آسيا) از امروز در هتل شرايتون مستقر شدند تا وضعيت و شرايط تيم کشورمان را با دقت بيشتري زيرنظر داشته باشند.

تمرين بعدي تيم ايران ساعت 19 امشب برگزار مي شود. نخستين بازي تيم ملي در پانزدهمين دوره مسابقات جام ملتهاي آسيا ساعت 19:45 روز سه شنبه با تيم ملي عراق در ورزشگاه الريان برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام
            And I think this photo should further emphasize everyone is very happy with Shojaei, maybe a little too happy.

And this one too:

Comment

Doc is right, Nekoo went one day later. Apparently there were a whole bunch of meetings between Nekoo and Kafashain in Seoul Street (IFF head office). Asghar Hajoloo former TM/SS player who is the team caretaker (sarparast) had an interview with Khabar VArzeshi and said he will resign after Asian cup, because he had enough. One can read between the lines, things aren't as squeeky clean. If team does well, we never hear all the details and god forbid if doesn't we know more.

Aghili is injured and got an MRI they are waiting for MRI results (not sure how bad it si though). Bengar replacing Aboozar Rahimi confirms Ghotib's concern about Aghili's injury.
              Last edited by Ali Chicago; 01-09-2011, 01:51 AM.
              "When I see the good in you, you get motivated, feel good about yourself and that creates synergy. It creates an environment where everybody can work better together. I think in the Iranian culture it becomes very ordinary to always see the bad in each other."
              Afshin Ghotbi ( Former TM Head Coach)

Nasser Hejazi was the Takhti of our football.
              Mohammad Panjali (Former PP and TM Captain)
              sigpic

Comment

of the 4 games so far, I've been impressed by jordanians & syrians. japanese also played well but that is expected from them.

uzbeks look very physical and despite their win over qatar, I really dont rate them as good as asia's top 5.

and finally qatar was the worst team of the 8 so far.
                china & kuwait ? mehh....

syrians and jrdanians took me ( and it seems the rest of asia) by surprise with their organized physical defensive plays.
                but I'm not going to give undue kudos to them yet, as they have to prove they can repeat the same thing consistently.
                but seeing them and if we play the same as we've done in recent months, I'm inclined to say even they're better than us!!

lets wait and see TM

Comment

So far games prove the fact that Asian football is getting so close and competetive. I wouldn't have dreamed Japan draws on the 90th minute goal against Jordan and Syria beat KSA. Biggest surprise was Qatar being so weak against Uzbacks. One thinks they being the host, must haev performed much better. Still two more games left and see how good Metsu can circle the wagons and at least promote his team past qualifcation round. Somehow I think this isn't the end of Kuwait either. They got it really bad with one goal not counted, one PK not awarded and one player sent off. If it was us, by now we would have written stories about Bin Hemmam's and Arab conspiracies. This shows bad calls happens agaisnt everyone.
                  "When I see the good in you, you get motivated, feel good about yourself and that creates synergy. It creates an environment where everybody can work better together. I think in the Iranian culture it becomes very ordinary to always see the bad in each other."
                  Afshin Ghotbi ( Former TM Head Coach)

Nasser Hejazi was the Takhti of our football.
                  Mohammad Panjali (Former PP and TM Captain)
                  sigpic

Comment

Btw. Japan is the pre-tournament favorites to win the cup.
                    sigpic

Comment

Hoo boy, .. this aussie team is one dull, boring team, almost devoid of any creativity (except maybe a couple of players).
                      if this is the way they're going to play, then I wouldnt mind meeting them in quarterfinals (maybe ghotbi shd really keep this in mind in our last game)

I really dont see them get very far if they dont step up their performance.
                      If the minnow indians were half decent, they'd have scored at least 2 goals against them.

now, I'm a bit more hopeful about TM, especially if we meet aussies instead of skoreans.
                      all the aussies depended on was their physicality and wide game. while indians didnt have anyone to counter their physique, the inexperienced defenders & keeper also didnt allow more than 4 goals, which points to the aussies' inability to show any imagination in their attack.

barring a couple of one-twos in the middle, they relied almost wholly on crosses. a defense with combo of aghili, nosrati, talebi, bengar or hosseini in the middle shd be able to handle them.
                      as long as our RB and LB dont allow space for their wingers to cross the ball.
                      will hajsafi & heidari be able to prevent them from crossing?
                      something for ghotbi to really think about.

I found the aussie defense rather vulnerable, especially if we has the more skillful and quick players like khalatbari, rezaei, afshin, ...

Now, I'm not that worried of meeting australia

============

why I said ghotbi shd think about this is if we have a choice of meeting aussies, then we shd make sure we get them (depending on skorea-australia game, which is a day before ours, to our good fortune). even if it means a deliberate loss to uae to achieve this.
                      I'm fine with that

Comment

I think the Aussies wanted to pull Germany on the poor Indians (4-0). Deploying the lessons learned from the World Cup 2010.
                        sigpic

Comment

Originally posted by Ali Chicago View Post
                          So far games prove the fact that Asian football is getting so close and competetive. I wouldn't have dreamed Japan draws on the 90th minute goal against Jordan and Syria beat KSA.
                          ^ These are nothing very new. Jordan almost kicked Japan out in the quarter finals of the AC 2004 on the PKs, before the Japanese cried to the ref and had him switch goal sides and that changed the PK dynamics to win it. The same tournament, KSA was eliminated in the group stages. If I recall correctly, Japan in 2004 was not that strong, but they were lucky. The strongest team back then was South Korea (having finished a 4th place in the World Cup 2002) which we kicked out in the quarter finals.
                          sigpic

Comment

Working...
                          X