Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draft Evasion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Originally posted by Martin-Reza View Post
    Players should be able to postpone their sarbazi if moving to a European club (only the better leagues should count) and be freed in case of successfully playing there for some years. That would solve a lot of problems of our football.
    They currently can do that if they are student.

    Comment


      #32
      Mehrdad Pouladi may not play for TM again.
      Pouladi played today for his Qatari Club.


      Kafashian & IFF invited Pouladi to Portugal camp while they knew he was Sarbaz . While Kafashian & IFF refused to get visa for others ( Mahini) they obtained Visa for Pouladi while he was in Qatar. Pouadi never enter Iran and returned back to Qatar directly.

      Kafashian may have violated certain rules & regulations and perhaps he has to answer questions in this regards in upcoming IFF session.







      از اعلام نام پولادی در لیست تیم ملی تعجب کردیم
      باران چشمه:

      پولادی دیگر به تیم ملی دعوت نمی شود/ به ایران برگردد طبق قانون با او برخورد می کنیم

      رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح کشورمان گفت: قرارداد پولادی با الشحانیه خلاف مقررات است و او باید به کشورمان بیاید تا وضعیت سربازی اش مشخص شود.







      مهرعلی باران چشمه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت مهرداد پولادی و اینکه او قراردادی با تیم الشحانیه قطر بسته گفت: ما به صورت رسمی اعلام کردیم که پولادی سرباز غایب است و به صورت کتبی و رسمی هم این موضوع را به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم و تا زمانی که وضعیت سربازی این بازیکن مشخص نشود حق حضور در هیچ تیم باشگاهی، ملی و خارجی را ندارد.
      وی ادامه داد:


      البته علی رغم اینکه ما این موضوع را به مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون ایران اعلام کرده بودیم اما شاهد بودیم که پولادی به تیم ملی دعوت شد و حتی به پرتغال هم رفت اما انتظار داریم که فدراسیون فوتبال با هماهنگی بیشتری کار می کرد و همانطور که پیش از این مواردی را به آنها گوشزد می کردیم و آنها عمل می کردند


      این بار هم منتظر بودیم که این حرف ما را اجرا کنند اما این اتفاق نیفتاد و ما خواستار این شدیم که او اجازه فعالیت در هیچ باشگاهی و تیم ملی را نداشته باشد و اگر هم قراردادی بسته از نظر ما این قرارداد باطل است چرا که او خلاف مقررات کشورمان عمل کرده است.

      رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح درباره اینکه او به احتمال فراوان از امشب در لیگ قطر به میدان خواهد رفت تصریح کرد: همانطور که گفتم از نظر ما این قضیه خلاف است و هر گاه این بازیکن به ایران برگردد از خروجش جلوگیری می کنیم و طبق مقررات و ضوابط با او برخورد می شود.وی درباره این شایعه که گفته می شود پولادی قصد دارد تابعیت قطر را بگیرد افزود:

      او نمی تواند چنین کاری کند چرا که قطعاً به مشکل می خورد به هر حال او خارج از کشور است و همیشه نمی تواند آنجا باشد و اگر به ایران برگردد مطابق مقررات با او برخورد خواهد شد.
      باران چشمه اظهار داشت:

      قبل از اعلام لیست تیم ملی با نبی درباره این بازیکن صحبت کردم و اعلام کردیم که تا زمانی که وضعیت سربازی پولادی مشخص نشود او به تیم ملی دعوت نشود که نبی هم قبول کرد اما وقتی لیست تیم ملی اعلام شد خود ما هم تعجب کردیم که او چطور به تیم ملی دعوت شده هر چند که روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کی روش او را دعوت کرده اما باید پذیرفت که کی روش با قوانین کشور ما آشنا نیست و فدراسیون فوتبال باید به قوانین کشورمان احترام بگذارد.

      رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح در پایان گفت: قطعاً پولادی دیگر به تیم ملی دعوت نمی شود اما اگر این اتفاق باز هم رخ داد آن وقت حتماً فکری در این باره خواهیم کرد بهتر است پولادی به ایران بیاید و تکلیفش را روشن کند.




      Related Article from IV





      اکبر منتشلو


      داستان معافیت جعلی برخی بازیکنان هر روز پیچیده تر می شود تا جایی که حالا حرف و حدیث های تازه ای در این باره وجود دارد اما از همه این مسائل مهم تر ظاهرا مساله مهرداد پولادی است که هر روز خبرهای تازه ای درباره او به گوش می رسد. از قرارداد با تیم قطری گرفته تا تغییر ملیت که البته هنوز هیچ کدام تایید یا تکذیب نشده است اما طبق مستندات موجود پولادی در مخمصه بدی خود را قرار داده است تا جایی که پیش بینی می شود مجازات سنگینی برای او در نظر گرفته شود.

      مجازاتی که شامل جعل معافیت سربازی، خروج از کشور با گذرنامه غیرمجاز و در نهایت قرارداد غیرقانونی و خود خواسته با تیم خارجی خواهد بود. با یک حساب سرانگشتی در صورت اعمال قانون در مورد این بازیکن، پولادی تا 5 سال زندان خواهد داشت که به نظر می*رسد، همچنان اغماض*هایی دراین باره صورت خواهد گرفت.

      3
      سال حبس برای جاعل سند و استفاده کننده از آن


      طبق قانون جزایی کشور استفاده از سند مجعول و سند غیررسمی 6 ماه تا 2 سال حبس و 3 تا 12 میلیون ریال جزای نقدی دارد. اگر جاعل و استفاده کننده یکی باشند قاضی می تواند یک ماه تا 2 سال حبس برای جعل بدهد و 6 ماه تا 2 سال حبس برای استفاده از آن. ضمن اینکه استفاده از سند مجعول سند رسمی مجازاتش سنگین تر است و از 6 ماه تا 3 سال حبس و 3 تا 18 میلیون ریال جزای نقدی دارد.

      بر این اساس مهرداد پولادی با توجه به عملکردی که در طول روزهای گذشته داشته و حاضر به حضور در کشور نشده، هم جاعل معافیت سربازی که یک سند رسمی به شمار می رود، بوده و هم استفاده کننده از آن است که خود به خود مجازات این بازیکن ملی پوش مشخص است. البته تذکر این نکته هم ضروری است که طبق این قانون سایر بازیکنان هم که معافیت آنها باطل شده، شامل این مجازات می شوند اما مشخص نیست به چه علت
      در این باره مماشات می شود.

      دریافت گذرنامه غیرمجاز


      طبق آنچه که در قانون ذکر شده است، اگر کسی برای دریافت سند مهم رسمی یا دیگر اسناد در حکم گذرنامه به نام خود یا به نام دیگری اسناد و مدارک خلاف واقع یا متعلق به غیر را عمدا به مراجع ذی*صلاح در این خصوص تسلیم کند، مرتکب تخلف شده است. در این حالت وی مجبور است زیر بار مجازات زندان برود. البته در صورتی که عمل او منجر به صدور گذرنامه هم شود، مجازات زندان افزایش می یابد و به دو ماه تا دو سال خواهد رسید.

      نهایتا اگر شخص خاطی از سند گذرنامه یا دیگر اسناد در حکم گذرنامه متعلق به دیگری برای ورود به کشور یا خروج از آن استفاده کند، ملزم به تحمل کیفر حبس خواهد بود. به عنوان مثال افراد باید تشریفاتی را برای دریافت سند رسمی گذرنامه طی کنند از جمله ارائه درخواست خود همراه با مدارک به مراجع ذی صلاح اما ممکن است شخصی به طور خلاف واقع اطلاعات مربوط به زندگی شخصی خود را اشتباه بنویسد

      . در این باره قانون می گوید که اگر کسی برای اخذ سند رسمی گذرنامه یا اسناد در حکم گذرنامه عمدا هرگونه اطلاعات مربوط به خود و نیز همراهانش را که در صدور گذرنامه موثر است، بر خلاف واقع در پرسشنامه ذکر کند، به شرط استفاده از سند گذرنامه به حبس تادیبی از دو ماه تا شش ماه محکوم خواهد شد.

      چرا فدراسیون زیر بار قانون فیفا نمی رود؟

      پولادی حق حضور در تیم های خارجی را هم ندارد

      لاپوشانی دبیر فدراسیون

      وضعیت مهرداد پولادی کاملا مشخص است و با توضیحات باران چشمه، همه چیز در باره این بازیکن شفاف بوده است اما مشخص نیست که دبیر فدراسیون فوتبال بر اساس چه چیزی، مساله به این مهمی را لاپوشانی کرده و اجازه داده است که یک بازیکن متخلف همراه تیم ملی شود. به نظر می رسد، اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس درباره فساد در فوتبال، جنبه تشریفاتی نداشته و همه چیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

      Comment


        #33
        Related Article from IS


        گ: فدراسیون "سرباز فراری" را به اردوی پرتغال برد!
        پنجشنبه 24 مهر ساعت 14:39
        چطور فدراسیون فوتبال، متولی تیم ملی و سازمانی که همه مقدمات اردو را برگزار کرده با علم به مشکل سربازی پولادی، زمینه حضور او را د ر پرتغال فراهم آورده است؟!

        Comment


          #34
          messy is getting messier


          Now it's get funnier. One Military Command send Mahini to Tractor, another one says no so fast.
          Sardar Kamali said Mahini can't go to Tractor and he want him to play for Malavan.
          He said he will decide where draft dodgers will play.

          He said if they don't play good !! for their new team they will be re-send to do military service.!!

          اولتیماتوم نیروهای مسلح به باشگاه ها

          جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: همچنین با این باشگاه ها نیز برخورد می ود و دیگر به آنان سرباز نخواهیم داد و مسئولان خاطی نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

          به گفته کمالی اینکه بازیکنی در گذشته 700 تا 800 میلیون قرارداد داشته اما امروز به خاطر تخلف در دریافت کارت معافیت از سربازی باید 70 تا 80 هزار تومان حقوق بگیرد خودش یک تنبیه است و به نظرمان این یک تصمیم منطقی است.

          واکنش به انتشار خبر قرارداد ماهینی با تراکتورسازی

          کمالی درباره انتشار خبر قرارداد ماهینی با تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز اظهار کرد: هیچ یک از این فوتبالیست ا حق بستن قرارداد ندارند. اینها باید در ستاد کل تقسیم شوند و در تیم ایی که ما تعیین می نیم به سربازی بروند، بنابراین موضوع قرارداد ماهینی با تراکتور سازی در حال بررسی است و قطعا پیگیری*ها و برخوردهای لازم در صورت صحت خبر، با متخلفان انجام خواهد شد.

          وی تیم ای ملوان، تراکتور، فجر و... را از جمله تیم ای فوتبال نیروهای مسلح دانست و گفت: ما باید بگوییم که این دسته از فوتبالیست ا به کدام تیم ا بروند. درباره ماهینی نیز باید بگویم که وی به تیم تراکتور داده نخواهد شد و احتمالا باید در ملوان بازی کند.

          پرونده بررسی فوتبالیست ای متخلف تا پایان فصل بسته می ود

          کمالی درباره آخرین وضعیت بررسی کارت*های معافیت و پایان خدمت فوتبالیست ا نیز به ایسنا گفت: تعدادی را که اعلام کردیم، تعدادی دیگر نیز از سوی سازمان وظیفه عمومی در حال بررسی است و تا نیم فصل فوتبال پرونده این افراد بسته خواهد شد.

          کمالی اضافه کرد: این دسته از فوتبالیست*ها باید پس از موعدی که برای اعزامشان در نظر گرفته شده دوران آموزشی را طی کرده و بعد به خدمت سربازی بروند.

          فوتبالیست ا اگر خوب بازی نکنند، به یگان ای نظامی می وند

          جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه ممکن است با حقوق فعلی، برخی از این فوتبالیست ا تلاشی برای بازی خود نکنند خاطر نشان کرد: اگر همکاری این بازیکنان با تیم*هایشان خوب نباشد و بازی خوبی از خودشان ارائه ندهند باید در یگان ای نظامی مابقی سربازی ان را ادامه دهند.

          وی درباره طول مدت سربازی این افراد نیز گفت: مابقی قوانین نظیر طول مدت سربازی و غیره برای این افراد همانند دیگر سربازان است و طول مدت سربازی ان نیز مطابق قانون خواهد بود.

          جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان از رسانه ها، مسئولان باشگاه*ها و بازیکنان خواست از جوسازی و ایجاد شایعه پیرامون آزاد بودن این دسته از بازیکنان و عدم برخورد با تخلفشان پرهیز کنند و همچنین تاکید کرد که پرونده این افراد در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و آنان در این خصوص اظهار نظر خواهند کرد.

          Comment


            #35
            Damn Mahini goes from one of my teams to the other why can't he leave my two teams alone
            Team Meli Iran
            Perspolis FC
            Malavan Bandar Anzali


            "I will never be able to say good bye to Iran. I have a feeling of belonging to this country and to the people." - Carlos Queiroz

            Comment


              #36
              Why is Malavan considered a "military team"? Didn't Nirooye Daryayee sell the team to an individual?

              Comment


                #37
                what a fucking mess, they should scrap the military service altogether, but IRI knows if they do that NO ONE and I mean NO ONE will go for military and everyone will try to leave the iran ASAP.
                IRI = FAILED

                Comment


                  #38
                  First List.
                  Players can't play for another team till second half of current season with permission of military authorities.

                  There will be another list to be published during the break . That list will include more Foulad players.


                  سازمان لیگ اسامی ۲۷ بازیکنی را که کارت معافیت شان ابطال شده است، اعلام کرد.


                  معافیت بازیکنان مذکور، نامبردگان سرباز وظیفه محسوب شده می شوند، آنها اجازه فعالیت ورزشی در تیم های فعلی خود را ندارند.بنابراین کمیته انضباطی با استناد به بند 14 ماده 68 آیین نامه انضباطی ادامه حضور آرش افشین، ولید مشایی زاده، ابراهیم صالحی، محمد معاوی، عباس عسگری، میلاد شیخی، توحید غلامی، میلاد مدیرروستا، کوشا بختیاری زاده، امیر شرفی، فربد دهکردی، میثم کریمی، بختیار رحمانی، سعید حلافی، وحید نجفی میرچی، سید علیرضا ابراهیمی، عباس پورخسروانی، مهدی محمد زاده، محمد حسین مهرآزما، آرمان شهدادنژاد، حامد زمانی، مهربان عیسی پوران، سینا عشوری، رضا طاهری، فرهاد سالاری ور، علی حمودی و حسین ماهینی

                  در فعالیت ها و مسابقات تیم های فعلی شان را ممنوع اعلام کرد.

                  Comment


                    #39
                    : Apparently beside list of 27 there are more Sarbaz,
                    For unknown reason they missed names of Mehrdadi Pouladi & Shoja Khalilzad. They are both Sarbaz.
                    It's not clear where Khalilzad will be assigned to serve ( Malavan may be) buit he has to pay back what he got from Sepahan.

                    Mehrdad Pouladi is Sarbaz, can't play for TM and need to return money received from Perspolis.
                    مهدی تاج با اعلام خبر سرباز شدن شجاع خلیل زاده و در مورد اینکه آیا نام امید عالیشاه هم در بین بازیکنان سرباز وجود دارد یا نه، گفت: پس از بررسی ها مشخص شد که خلیل زاده هم سرباز است و باید وضعیت خدمتی اش را مشخص کند
                    ..
                    پولادی دیگر نمی تواند در تیم ملی بازی کند. او ابتدا باید پولی را که از باشگاه پرسپولیس گرفته، بازگرداند و بعد از آن هم چون به خدمت مقدس سربازی نرفته است، باید وضعیت خدمتی اش را مشخص کند. تا زمانی که وضعیت خدمتی پولادی مشخص نشود، این بازیکن حق حضور در تیم ملی را نخواهد داشت.-
                    کفاشیان گفت:
                    بر اساس دستورالعملی که درباره بازیکنان سرباز صادر شده است، ما هم بالطبع از کالوس کی روش خواستیم تا مهرداد پولادی به تیم ملی دعوت نشود و امیدوارم این بازیکن مشکلش را در آینده حل کند. تیم ملی سعی می کند از بازیکنانی که هیچ مشکلی در این زمینه و موارد دیگر ندارند استفاده کند.

                    Comment


                      #40
                      AW: Draft Evasion

                      Super idea to ban the best Asian leftback from playing for Iran in Asian Cup. This will be the best thing for the country.

                      Comment


                        #41
                        Originally posted by Martin-Reza View Post
                        Super idea to ban the best Asian leftback from playing for Iran in Asian Cup. This will be the best thing for the country.

                        It's very bad idea to ban a TM player but not if he has knowingly committed what seems to be a crime.
                        Base on Military authority and DC, he has forged ( alleged) document. Rahmani, Mahini, Khalzad all are accused of alleged fabricated documents.
                        Their case has been examined and re-examined and verdict is fabrication & cheating.
                        Between 1-5 years is prison penalty for that exact fabrication and that not include financial penalties plus 24 months military service.

                        Because they are famous, play for TM they have given a chance to play for Military designated teams and play for TM if they are invited. Other Iranian with similar forgery will end up in jail.

                        Khalizad with help of Seapan register for a Free Uni to dodge the Bullet did not work.
                        Bakhtiar with help of Foulad trying to use his injury as excuse to delay transfer. Won't work.
                        Mahini with Help of Perspolis claim forgery was old/cold case, did not worked. He will play Malavan two years free.
                        Pouladi decided to leave Iran and refused to come back. Qatari club was reluctant to sign him but when Kafashian got him visa and help him avoid coming back to Iran, they signed him.

                        This system of Draft ( as ) is unfair, unjust, and corrupt but until they change it for better Kafashian cannot discriminate. IFF cannot send Mahini to Military club without receiving money while allow Pouladi disregards Military orders and make millions.



                        ...

                        چرا متخلفان به جای دادگاه راهی تیم های نظامی شدند؟
                        براتی: فوتبالیست های متخلف باید یک تا 5 سال زندانی شوند




                        مهرداد بااطلاع از سرباز بودنش، با الشحانیه قرارداد بست
                        پولادی؛ ملی پوشی که به حکم قانون گردن نمی نهد

                        Comment


                          #42
                          At this rate Pooladi will never return to Iran anymore and I don't blame him at all.

                          Comment


                            #43




                            فیلم/ این فراری های مایه دار/ توجیه عجیب فوتبالیست متقلب




                            فیلم/ این فراری*های مایه*دار/ توجیه عجیب فوتبالیست متقلبhttp://farsnews.com/MediaDisplay.aspx?nn=13930805001499

                            Comment


                              #44




                              بهروان در گفت وگو با فارس:
                              کارت معافیت و بازی کریمیان باطل شد/ او دیگر نمی تواند در استقلال بازی کند

                              مسئول کمیته مسابقات بازی های لیگ برتر گفت: کارت معافیت از سربازی و کارت بازی مهدی کریمیان باطل شد.

                              Comment


                                #45
                                CQ like to have Pouladi in his team ad hope his issue can be resolved. That won't be easy.


                                سرمربی تیم ملی فوتبال ایران


                                در پاسخ به این پرسش که آیا به شما توصیه شده است


                                مهرداد پولادی
                                را از تیم ملی خط بزنید گفت: خیر هیچ پیشنهادی نشده است


                                اما باید فکری برای حضور این بازیکن در تیم ملی کرد.


                                ما به قوانین کشور احترام می گذارم اما خواهش می کنم که راهکاری را برای حل این مشکل پیش پای ما قرار بدهند.

                                ***






                                While CQ is hoping to have him in TM , there is warrant for his arrest.




                                حکم جلب مهرداد پولادی از سوی دادسرا صادر شده



                                One view:



                                حمیدرضا عرب
                                حکم جلب مهرداد پولادی به گفته مهدی تاج در حالی صادر شد که ابتدای هفته پیش علی کفاشیان اعلام کرد کارلوس کروش تاکید دارد که این بازیکن تیم ملی ایران را در رقابت های جام ملت های آسیا همراهی کند.

                                آیا این دعوت به سخره گرفتن قوانین قضایی ایران نیست؟ کارلوس کروش که پیش تر هم می دانست حوزه نظام وظیفه بارها پولادی را احضارکرده و این بازیکن از بازگشت به ایران و طی مراحل قضایی سر باز زده است براساس چه منطقی برای وی دعوتنامه صادر می کند؟



                                ***
                                کروش را پس از جام جهانی فوتبال چه شده است؟ مردی که قاطعیتش در مواجهه با بی نظمی ها و خداحافظی های بی موقع را به رخ مان کشیده است؛ مردی که وقتی مجتبی جباری،


                                ***
                                انتظار افکار عمومی رسیدگی به تخلف بازیکنان خاطی است. آنها که از راه غیرقانونی اقدام به دریافت کارت پایان خدمت کرده اند، قانون را دور زده اند و از این راه به کسب درآمد و شهرت پرداخته اند. اصولا چنین شخصیتی که عامدانه و آگاهانه تخلف میکند شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی نیست و کارلوس کروش نیز باید تا روشن شدن تکلیف متخلفان عطای همکاری با چنین بازیکنانی را به لقایش ببخشد و به خواست جامعه احترام بگذارد. همان طور که او در مواجهه با درخواست های مکرر رسانه در بخشش خاطیان از افکار عمومی و رسانه ها توقع تمکین مقابل تصمیم هایش داشت، انتظار می رود او نیز در مواجهه با قوانین داخلی ایران کرنش کند و به خواست جامعه احترام بگذارد.



                                Comment

                                Working...
                                X