Announcement

Collapse
No announcement yet.

Julio Velasco: My work is still unfinished in Iran

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Julio Velasco: My work is still unfinished in Iran



    نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال/کامل
    ولاسکو: ایران باید بدون من هم المپیکی شود/ از همسرم می*خواهم پخت ششلیک را یاد بگیرد

    سرمربی تیم ملی والیبال گفت: با من و یا بدون من ایران باید در المپیک 2016 برزیل حضور داشته باشد.










    خولیو بلاسکو امروز در نشست خبری اظهار داشت: ابتدا باید از حضور شما تشکر کنم و از اینکه برای دومین بار است می*خواهم کارم را با ایران آغاز کنم، خوشحالم. 2 سال است که با والیبال ایران کار می*کنم اما فکر می*کنم هنوز کارم تمام نشده است. برای بار دوم برای اینکه بخواهیم کارمان را بهبود ببخشیم، سخت باید کار کنیم. ما می*خواهیم بازی کردن در لیگ جهانی را تجربه کنیم و این خیلی مشکل است.

    * از بانوان آرژانتین پیشنهاد داشتم
    وی در مورد اینکه چرا زودتر با فدراسیون والیبال ایران زودتر به توافق نرسید، گفت: من با داورزنی صحبت کردم که بعد از اینکه قرارداد قبلی تمام شد کمی استراحت کنم. در ماه اکتبر مراسم ازدواجم بود و در ماه نوامبر هم عمل جراحی داشتم و باید 40 روز استراحت می*کردم. پس از این مدت در روزنامه*ها خواندم که مسائل ارزی وجود دارد و متوجه شدم که خیلی از مربیان خارجی به خاطر مشکلات اقتصادی ایران را ترک کرده*اند. آن زمان بود که با خوش خبر صحبت کردم که آیا شرایط ادامه همکاری وجود دارد یا خیر، که آنها گفتند مشکلی وجود ندارد و تصمیم گرفتم که تمدید کنم.
    در همان زمان پیشنهادهایی از برخی تیم*ها داشتم و فقط یک پیشنهاد بود که باعث شد در مورد آن فکر کنم و آن این بود که سرمربی بانوان آرژانتین شوم. این پیشنهاد از آنجایی خاص بود که 30 سال در آرژانتین نبودم و در ایتالیا زندگی می*کردم و برایم جالب بود. با همسرم مشورت کردم که این کار را انجام دهم یا خیر اما این اتفاق نیفتاد.
    وی افزود:* بقیه پیشنهادها را نمی*خواهم بگویم اما یک موضوع اینکه پیشنهاد سرمربیگری روسیه اصلا واقعیت نداشت و آن را تکذیب می*کنم. من دوست دارم با شما صادق باشم. این پیشنهاد که شما بتوانید سرمربی روسیه شوید و شرایط قهرمانی المپیک داشته باشید، خیلی خوب است اما برای من اتفاق نیفتاد. پیشنهادهایی برای حضور در لیگ*های ایتالیا و ترکیه هم داشتم اما تصمیم گرفتم که به ایران بیایم. بقیه تیم*های ملی هم که به من پیشنهاد شد سطح*شان کمتر از ایران بود.
    * ایران می*تواند در سطح اول جهان باشد
    من کارم را با قدرت در ایران ادامه می*دهم و تفکراتم این است که ایران می*تواند در سطح اول جهان باشد. مطمئنم که بازیکنان به این عقیده رسیده*اند که هنوز ما راه زیادی داریم باید به عناوین*مان افتخار کنیم اما آنها زیاد نیستند. زمانی که مربی*ها و بازیکنان به داشته*هایشان افتخار کنند، این موضوع تاثیر منفی خواهد گذاشت. از تلاش فدراسیون راضی هستم که با هماهنگی*های خود می*خواهد که ما به بالاترین سطح برسیم.
    * هنوز هم در دریافت*ها مشکل داریم
    وی در مورد تغییرات در لیگ ایران، گفت: نه تنها در ایران بلکه در ایتالیا هم همین اتفاق افتاده است که می*خواستند، در میانه لیگ تغییرات انجام دهند که به سال آینده موکول کردند اما مطمئنا در لیگ جهانی قوانین جدید اعمال خواهد شد. به عنوان مثال قانون دریافت کردن باید با پنجه کامل باشد در غیر این صورت داوران خطا اعلام خواهند کرد. در ابتدای ورودم به ایران 2 سال پیش گفتم که ما در دریافت*ها مشکل داریم.
    ولاسکو با تاکید بر این نکته که شجاعت داوران باید بالا باشد، تصریح کرد: ما باید از داوران حمایت کنیم حتی اگر اشتباه کردند. بازیکنان معتقدند که زیاد اشتباه نمی*کنند، اما من می*گویم من هم اشتباه می*کنم. ملی پوشان ما باید الگوی خوبی برای هم باشند. دوست ندارم ببینم بازیکنی که اسم بزرگی دارد، به داور اعتراض زیادی کند. بازیکنی که سرویس را خراب می*کند آیا باید همه سر او فریاد بزنند؟ در مورد داور هم همین موضوع صدق می*کند. نباید با یک اشتباه به او معترض شویم اما آنقدر اعتراض می*کنند که انگار جنگی اتفاق افتاده است.
    * نگرانی از بابت مصدومیت ملی پوشان ندارم
    سرمربی تیم ملی والیبال با اعلام این مطلب گفت: آسیب*دیدگی*ها معمولی است و همیشه اتفاق می*افتد در این مورد نگرانی ندارم. با سیامک افروزی فیزیوتراپ تیم ملی صحبت کردم و او بازیکنان را کنترل می*کند. آرش کمالوند تمریناتش آغاز کرده و سایر بازیکنان هم مانند رحمان داوودی که کتفش را عمل کرده بود، امسال بازی می*کنند. از تلاش*های فدراسیون برای اینکه زمان لازم را در مورد آماده شدن تیم ملی در نظر گرفته است، تشکر می*کنم.
    * نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای تیم زیر 23 سال هم بازیکن جدید می*خواهیم
    ولاسکو در مورد اینکه آیا بازیکن جدیدی را در نظر دارد یا خیر، گفت: ما امسال باید تیم زیر 23 سال هم تشکیل دهیم و این خیلی برای ما مهم است که این تجربه بین*المللی را به این تیم بدهیم. سال گذشته تیم الف و ب داشتیم اما امسال تیم الف و زیر 23 سال خواهد بود. همیشه بازیکنان را زیرنظر دارم تا فرصت حضور در تیم ملی را به آنها بدهم مخصوصا تیم*هایی که به پلی*آف نمی*آیند. صبر نمی*کنیم تا پلی*آف تمام شود بلکه قبل از آن کارمان را آغاز می*کنیم.
    * سیچلو باز هم با ما خواهد بود
    وی در مورد دستیارانش گفت: سیچلو که دوره گذشته هم با ما بود، همچنان در کنار تیم خواهد بود. در مورد مربی بدنساز می*دانم که فدراسیون تمام تلاش خود را کرد اما مشکلات ارزی اجازه نداد که با مربی مورنظرمان به توافق برسیم و به این نتیجه رسیدیم که با مربی ایرانی کار کنیم. افتخار می*کنم که در ایران مربی در وزنه*برداری فعالیت می*کند که توانسته است 4 مدال المپیک را بگیرد و به او افتخار می*کنیم که در کنار ما باشد.
    سایر اعضای کادر فنی هم بررسی خواهیم کرد که چه کسانی انتخاب شود. در مورد مساجدی، مترجمم هم که الان مربی یک تیم لیگ برتری است، هنوز تصمیم*گیری نشده است. او باید انتخاب کند که می*تواند در کنار ما باشد یا خیر البته من هم اگر بودم ابتدا مربیگری را انتخاب می*کردم. خوشحالم که سال گذشته مربیان با ما همکاری خوبی داشتند امیدوارم باز هم بتوانیم با تعدادی از آنها همکاری کنیم.
    * چند راه برای پیشرفت ما وجود دارد
    وی در مورد برنامه*های آینده تیم ملی گفت: اولین اردوی تیم ملی دوم مارچ خواهد بود و بازیکنانی که در پلی*آف بازی می*کنند بعد از تعطیلات نوروز به ما اضافه می*شوند. فکر می*کنم 2 تا 3 راه وجود دارد که ما بیشتر پیشرفت کنیم. اول اینکه بتوانیم تعادلی بین خودخواهی و طرز رفتارمان برقرار کنیم. اگر ما بخواهیم به شرایط خودمان فکر کنیم و ترس داشته باشیم موفق نخواهیم شد ما باید خودمان باشیم.
    وی ادامه داد: دوم اینکه اگر بخواهیم فراتر از حد خودمان هم فکر کنیم، مشکل*ساز خواهد شد و سوم اینکه باید کار تیمی*مان را بهبود ببخشیم. برای این کار هر بازیکنی باید در یک یا دو تکنیک خود پیشرفت کند. این موضوع برای بازیکنان خوب و سطح بالا سخت خواهد بود. چون آنها فکر می*کنند که خیلی خوب هستند و این موضوع برای ما مشکل*ساز خواهد شد.
    * خواسته*هایم معقول است
    سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سؤال که با شرایط موجود سیاسی بازی*های تدارکاتی ما به چه شکل خواهد بود، گفت: ابتدا باید بگویم که ما خیلی بهتر از سال گذشته هستیم چون به لیگ جهانی راه یافتیم با خوش خبر و داورزنی صحبت کردم و آنها گفتند که می*توانند چند بازی تدارکاتی فراهم کنند. مسلما شرایط را درک می*کنند و خواسته*هایم معقول است.
    *وقتی ایران را نشناسند سوال های احمقانه می پرسند
    وی تاکید کرد: سال*هاست که در ایتالیا زندگی می*کنم اما اصلیتم آرژانتینی است اما این کشور مشکلاتش هم شدیدتر از ایران است. زمانی که داورزنی در سوئیس بود رئیس فدراسیون بلغارستان به او گفت که ما می*خواهیم با ایران بازی تدارکاتی انجام دهیم. این برای ما خیلی خوب است چون آنها تیم قدرتمندی هستند. اگر ما در لیگ جهانی خوب بازی کنیم، سایر تیم*ها هم به ما پیشنهاد بازی می*دهند حتی حاضرند به تهران بیایند. بعضی از اوقات مردم جهان وقتی ایران را نمی*شناسند سؤال*های احمقانه می*پرسند. این یک فرصت استثنایی است که علاوه بر والیبال، فرهنگ ایران را هم به جهان بشناسانیم. بخاطر همین است که می*خواهم همه کمک کنند که سازماندهی خوبی داشته باشیم.
    ولاسکو در مورد اینکه آیا حاشیه*ها روی روند تیم ملی تأثیر نمی*گذارد، عنوان کرد: شاید صحبت کردن در این مورد یک مقدار از مسئولیت*های من خارج باشد. می*توانم به فدراسیون نظراتم را بگویم اما تقاضای من از شما این است که در رسانه*های خود بنویسید که بازیکن بزرگ نباید به داور اعتراض کند. آنها باید الگو باشند و مطمئنا حاشیه*ها را در تیم ملی قبول نخواهم کرد. اگر چنین کارهایی در لیگ جهانی انجام دهیم همه شرایط*مان را متوجه می*شوند. اگر در تیم ملی بازیکنی حاشیه* داشته باشد، او را عوض خواهم کرد.
    * از آمریکا پیشنهاد نداشتم
    وی در پاسخ به این سؤال که گفته می*شد که از آمریکا پیشنهاد دارد، عنوان کرد: هیچ پیشنهادی از این کشور نداشتم.
    سرمربی تیم ملی در مورد حضور مشاور ایتالیایی فدراسیون والیبال گفت: ما برای سال اول است که در لیگ جهانی حضور خواهیم داشت و به کسی که در سازماندهی تجربه داشته باشد نیاز داریم. اما در سال*های آینده مدیران تیم ملی خودشان می*توانند برنامه*ها را هماهنگ کنند.
    وی در مورد بالاترین سطح خواسته*اش از حضور مجدد در ایران گفت: مطمئنم که دوباره می*توانیم قهرمان آسیا شویم و این کار خیلی سخت است که یک افتخاری را دوباره تکرار کنیم. اما ما می*خواهیم آن را انجام دهیم. ذهنیت شاید در ایران اینطور باشد که اگر یک بار قهرمان شدید، دوباره باید آن را تکرار کنید. اما واقعیت اینطور نیست. به عنوان مثال سال گذشته رئال مادرید قهرمان شد اما امسال شرایط خوبی ندارد فصل قبلش هم در مورد بارسلونا همین اتفاق افتاد.
    سرمربی تیم ملی والیبال افزود: تجربه حضور در لیگ جهانی خیلی مهم است و سخت*تر از آن اینکه بخواهیم به مراحل بالاتر برسیم. سال آینده قهرمانی جهان را هم خواهیم داشت. ما هیچوقت جزء 12 تیم اول قرار نگرفتیم. وقتی این اتفاق بیفتد آنوقت تلاش می*کنیم که به مراحل بالاتر برسیم.
    * ایران با من یا بدون من باید به المپیک 2016 برود
    ولاسکو در پاسخ به این سؤال که قرارداد او 2 ساله است اما المپیک 4 سال دیگر است و پس از اتمام قرارداد او چه اتفاقی خواهد افتاد گفت: آناستازی سرمربی لهستان هم قراردادش 2 ساله است و تمدید می*شود. بعضی از کشورها هم مانند آمریکا قراردادشان 4 ساله است و این بستگی به شرایط دارد. اگر ما بخواهیم به تیم*های سطح اول جهان برسیم می*توانیم امیدوار به حضور در المپیک باشیم.
    وی تاکید کرد: با من و یا بدون من ایران باید در المپیک 2016 برزیل حضور داشته باشد. خیلی مشکل است که در مورد جایگاهم در لیگ جهانی صحبت کنیم چون هنوز از تیم*ها شناخت کافی نداریم. برخی تیم*ها مانند روسیه، سرمربیشان عوض شده است. در مورد صربستان هم آنها با بازیکنان جوان کار را آغاز کرده*اند و ادامه می*دهند.
    * برای لیگ جهانی باید همه شرایط آماده باشند
    سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال در مورد اینکه آیا شرایط میزبانی ایران برای مسابقات لیگ جهانی کافی است یا خیر، گفت: سالن مسابقه خوب است. چیزی که خیلی مهم است اینکه وقتی خارجی*ها به ایران می*آیند هیچ توضیحی از شما در مورد ضعف*ها نخواهند پرسید.
    وی افزود: ما باید 3 ، 4 روز قبل از آمدن تیم*ها شرایط*مان مهیا بشود نباید در حین تمرین تیمی کارهای بی*مورد انجام دهیم. در مورد کنفرانس خبری هم نباید از میان جمعیت عبور کنیم. در مورد بانوان هم به فدراسیون مربوط می*شود. 3 روز قبل بازی لیگ برتر را دیدم که خانم*ها هم حضور داشتند و فکر نمی*کنم ممنوعیتی وجود داشته باشد.
    * هیچ ورزشی مانند فوتبال سخت نیست
    ولاسکو در مورد مقایسه اش با کی روش تاکید کرد: هیچ ورزشی مثل فوتبال سخت نیست. بازیکنان را از اول مارچ تا آخر اکتبر در اختیار داشتم اما آیا کی*روش هم این زمان بازیکنان را در اختیار دارد؟ تقویم تیم فوتبال با والیبال خیلی فرق دارد و این در تمام دنیا صدق می*کند. هیچ مربی در فوتبال بازیکنان خود را در اختیار نخواهد داشت مگر در جام جهانی.
    وی در پاسخ به سؤالی که تا حالا اتفاق افتاده است کاری را در گذشته کرده باشی اما حالا نخواهی آن را انجام دهی، گفت: بله اتفاق افتاده است. من تلاش می*کنم که بازتاب کارهایم را ببینم و سعی می*کنم راه*حل*هایی را برای آنها داشته باشم. البته هر کاری که می*خواهیم و رخ نمی دهد اشتباه من است. فکر نمی*کنم آن اشتباه بازیکن بوده باشد. واقعا بعضی وقت*ها هم راه*حلی پیدا نکردیم.
    *از همسرم می خواهم برایم ششلیک درست کند
    سرمربی تیم ملی در پایان در پاسخ به این سؤال که نظرش در مورد غذاهای ایرانی چیست، گفت: روز اول که وارد ایران شدم از خوش خبر سرپرست تیم ملی خواستم که مرا ببرد تا کباب بخوریم. البته ششلیک هم خورده*ام و باید از همسرم بخواهم که تهیه این غذاها را یاد بگیرد.

    sigpic

    #2
    Good to see Velasco back in Iran. Shows the Volleyball federation is going in the right path despite the economic crisis that has our sport and country on the downfall.

    Comment


      #3
      Great guy. They were very close to getting into the 2012 Olympics and just getting into the World League is a huge achievement. Hopefully they get alot of experience in this tournament and then crush the competition when its time for qualification to 2016.

      Comment

      Working...
      X